چاپ سیلک ایران نشان

اگر به دنبال راهی برای چاپ عکس، بارکد، نوشته، لوگو یا هر چیز دیگری روی فلزات هستید، انجام این کار از هر زمان دیگری آسان‎تر شده است. این روزها دستگاه‎ها و ماشین‎آلات متفاوتی برای چاپ فلزات به وجود آمده‎اند که انجام این کار را به شدت آسان و سریع کرده و مزایای بسیار زیادی نسبت به چاپ سنتی دارند. چاپ روی فلزهای مختلف مانند استیل و آلومینیوم می‎تواند در کمتر از 12 ساعت و با بالاترین سطح کیفی ممکن انجام شود. با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری در این رابطه یاد بگیریم.
تصویر چاپ سیلک ایران نشان

به گزارش سایت خبری پرسون،

چاپ سیلک ایران نشان

اگر به دنبال راهی برای چاپ عکس، بارکد، نوشته، لوگو یا هر چیز دیگری روی فلزات هستید، انجام این کار از هر زمان دیگری آسانتر شده است. این روزها دستگاهها و ماشینآلات متفاوتی برای چاپ فلزات به وجود آمدهاند که انجام این کار را به شدت آسان و سریع کرده و مزایای بسیار زیادی نسبت به چاپ سنتی دارند. چاپ روی فلزهای مختلف مانند استیل و آلومینیوم میتواند در کمتر از 12 ساعت و با بالاترین سطح کیفی ممکن انجام شود. با ما همراه باشید تا چیزهای بیشتری در این رابطه یاد بگیریم.

چاپ فلزات

چاپ فلزات چیست؟

چاپ روی فلزات فرایندی است که طی آن الگوها، طرحها، نوشتهها یا حتی تصاویر روی سطح فلز چاپ می‏شوند. این فرایند میتواند به شکل دستی یا با استفاده از ماشینآلات و تجهیزات خاص انجام شود. تقریبا هر چیزی را میتوان با استفاده از این تکنیک روی فلزات چاپ کرد. با توجه به متریال استفاده شده این تصاویر یا نوشتهها بسیار بادوام و مقاوم بوده و اگر از آلومینیوم استفاده شود، ضدزنگ نیز خواهند بود.

کاربردهای چاپ روی فلز چیست؟

چاپ روی فلزات میتواند برای مقاصد مختلفی استفاده شود از جمله‌ی آنها شامل موارد زیر است.

تبلیغات و برندسازی

یکی از بهترین راهها برای تبلیغات و ارتقای برندها استفاده از چاپ فلزات است. برای مثال یک شرکت میتواند آرم خود را روی یک ظرف یا پلاک فلزی خاص پرینت کرده و در اختیار مخاطبان و مشتریان بالقوه خود قرار دهد. در حالی که برچسبها یا تبلیغات استیکری میتوانند خیلی سریع و راحت از بین بروند اما چاپ فلز از دوام بالایی برخوردار بوده و هرگز خراب نخواهد شد.

صنایع دستی

با استفاده از چاپ فلزات میتوان کسبوکار مربوط به خود را نیز توسعه داد. اصولا از این نوع چاپ در صنایع دستی برای چاپ طرح و نقشهای مختلف روی ظروف فلزی، جواهرات و سایر محصولات دستساز استفاده شده و میتواند به یک منبع درآمد عالی تبدیل شود.

صنعت بستهبندی

چاپ روی فلزات نقش بسیار مهم و حیاتی در زمینه بستهبندی بازی میکند. با استفاده از ماشین‌آلات چاپ روی فلز میتواند تاریخگذاری، بارکد، نوشته یا طرحهایی را روی قوطی، بطری، کانتینرهای فلزی و ... چاپ کرد.

صنعت خودرو

یکی دیگر از مهمترین کاربردهای چاپ روی فلزات در زمینه صنایع خودرو است. برای مثال در تولید بدنه خودرو روی قطعات فلزی مختلف نوشتهها و شمارههایی چاپ می‏شود که این کار تنها توسط دستگاههای مخصوص چاپ فلز صورت میگیرد.

صنایع لوازم خانگی

احتمالا شما هم دیدهاید که روی بخشهای مختلف بدنهی فلزی لوازم خانگی علائمی وجود دارد. این علائم شامل لوگو، اطلاعات فنی، بارکد و ... است و توسط ماشینهای چاپ فلز انجام می‏شود.

یک نمونه چاپ روی فلز

برای چاپ روی فلز از چه تکنولوژیهایی استفاده می‏شود؟

برای انجام چاپ روی فلزات معمولا از تکنولوژیهای متنوعی مانند روش لیزری، سیلک اسکرین، چاپ با استفاده از جوهر و ... استفاده می‏شود. هر کدام از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و با توجه به نیاز و جنس محصول مورد نظر انتخاب خواهند شد. در اینجا به تعدادی از این روشها اشاره خواهیم کرد.

سیلک اسکرین

یکی از روشهای رایج در زمینه چاپ فلزات است که طی آن الگو، طرح یا نوشته مد نظر روی توری سیلک قرار گرفته و سپس با استفاده از پوشش رنگی، رنگ را به فلز انتقال میدهند. از این روش برای چاپ روی فلزات کوچک با جزئیات بالا استفاده می‏شود. خدمات چاپ سیلک در مجموعههای معدودی در ایران انجام می‏شود که چاپ فلزات ایران نشان یکی از آنهاست.

لیزر مارکینگ

یکی دیگر از روشهای چاپ روی فلزات است که در آن از اشعه لیزر برای چاپ روی فلز استفاده می‏شود. لیزر با تابش بر روی سطح فلز طرح مورد نظر را بر روی فلز میسوزاند یا به بیانی دیگر اکسیده می‏کند. در نهایت با این کار چاپ روی فلز به انجام می‏رسد.

چاپ الکترونیکی

در این تکنولوژی از جوهرهای رسانا برای چاپ فلزات استفاده می‏شود. جوهرهای رسانا با استفاده از جریان الکتریکی به سطح فلز الکترود می‏شوند و الگو، طرح یا نوشته مورد نظر را روی فلز چاپ خواهد شد.

پوشش پودری

در این راهکار ابتدا پودر رنگی روی سطح فلز مدنظر پاشیده می‏شود. سپس به فلز حرارت میدهند تا پودر روی آن تثبیت شود. اصولا از این روش برای چاپ روی فلزات در صنایعی همچون خودروسازی و صنایع ساختمانی استفاده می‏شود.

روش Inkjet

یکی از بهترین راهکارها برای چاپ با دقت بسیار بالا روی سطوح مختلف فلزی است. در این تکنولوژی جوهرهای خاصی که برای چاپ روی فلز مناسب هستند، از طریق فناوری Inkjet روی سطح فلز پاشیده شده و طرح مدنظر ایجاد می‏شود.

چاپ فلزات را کجا انجام دهیم؟

اگر شما هم جزء صنعتگرانی هستید که نیاز به چاپ روی فلز دارید میتوانید از خدمات صنایع چاپ فلزات ایران بهره ببرید. این مجموعه شامل متخصصترین و مجربترین پرسنل در کشور بوده و کلیه فعالیتهای خود در زمینه خدمات چاپ سیلک و خدمات چاپ تامپو را بر اساس آخرین متدهای روز دنیا انجام میدهند. شما میتوانید طرح مد نظر به همراه نقشه را برای پرسنل این مجموعه ارسال کنید. عمل چاپ بعد از بررسی در کمتر از 12 ساعت انجام شده و به دست شما خواهد رسید.

همچنین این مجموعه یکی از معدود مجموعههایی است که تجهیزات کامل مربوط به چاپ فلز و چاپ سیلک را داراست و کلیه فرایندهای مربوط به چاپ در خود این مجموعه انجام می‏شود.

چاپ روی فلز

سخن پایانی

همانطور که دیدید، این روزها از تکنیکها و ماشینآلات مختلفی برای چاپ فلزات استفاده می‏شود که نسبت به روشهای سنتی از سهولت بسیار بیشتری برخوردار بوده و همچنین عمل چاپ را در کمترین زمان ممکن به انجام میرساند. مجموعه چاپ فلزات ایران نشان یکی از معدود مجموعهها در زمینه خدمات چاپ فلز، چاپ سیلک و چاپ تامپو در کشور است. اگر شما نیز در کسبوکار یا صنعت خود نیاز به چاپ روی فلز دارید میتوانید از طریق همین لینک وارد وبسایت شده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع: چاپ سیلک ایران نشان

505377